vrijdag 3 juli 2009

Scherpe ogen, met bril

Laatst bij de opticien hoorde ik iets wat ik nog niet wist, ik zie meer detail dan menigeen. Ik kon zelfs de allerkleinste lettertjes nog goed lezen en dat was ze nog niet vaak tegen gekomen. Het verklaarde volgens haar waarom ik met relatief lichte oog afwijking (-1 en +0,5) toch graag een bril draag: het maakt voor mij een groot verschil.

Op wikipedia las ik nog een leuke brillen-weetje:
Geschiedschrijvers melden dat keizer Nero door een smaragd naar de gladiatorengevechten keek. Men vermoedt dat hij dat deed omdat hij bijziend was. Dit is dan de oudste vermelding van wat een bril kan worden genoemd.
Verder ben ik erg druk en moet ik mij verontschuldigen voor de weinige posts op dit blog. Ik ben veel op zolder bezig met afwerkingen na het plaatsen van de dakkapel. Dat is nu in een ver gevorderd stadium, bijna alle muren zijn voorzien van een verflaagje en ik kan bijna beginnen met het leggen van het laminaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten