woensdag 13 augustus 2008

Kleine ergernissen

  • Ik rij nog even naar de stad, naar die ene winkel, is ie dicht! En het is nog niet eens zes uur!
  • In een winkel is iets niet op voorraad. De verkoper maakt wel even een bestelling en begint met: "Hoe is de naam?"
  • Druk aan het koken snij ik de verpakking van het vlees open en mik de schnitzels in het vet, ligt er ook zo'n maandverbandje te smeulen in de pan!
  • Druk aan het koken snij ik mezelf in mijn vingers, au!
  • Ik rij over de snelweg en zie ineens een felle neonverlichting die er gisteren nog niet stond, vast een bedrijf met zo'n nieuwerwetse fantasieloze fantsienaam zoals:
    • Plaveia
    • Vitalis (woonzorg groep)
    • Qubics
    • Ziggo (lijkt op sicko)
  • ik vond gisteren een zaklamp en controleerde de batterijen en ja hoor, gelekt. Stom, had ik eruit moeten halen
En net kom ik terug uit de supermarkt en daar kwam ik de volgende ergenissen nog tegen:
  • appelstroop waarvan het hoofdingrediënt beetwortelsap (suikerbiet) is, dat is toch volksverlakkerij? Noem het dan beetwortelstroop. En zelfs rinse biologische 'appelstroop' doet hieraan mee.
  • En die hippe zuivel flesjes met light predicaat en een stempel met "0% Vet" Als ik ga kijken bij de ingrediënten lijkt het wel alsof ze al het vet hebben vervangen door suiker! Dan heb ik liever gewoon vet.

1 opmerking: