woensdag 20 augustus 2008

Netwerk puzzel

Ik kreeg het niet voor mekaar. De Ubuntu laptop wou niet babbelen met het draadloos netwerk bij mijn ouders (overigens lukte het ook niet met een Lenovo T61 vista laptop). Niet met de super experiabox van kpn en niet met een router die ik nog had liggen. Bij mij thuis werkte hij zonder problemen met mijn dd-wrt geflashte linksys wrt54gl.
Ik heb de laptop maar mee terug naar huis genomen en ben er daar nog even mee gaan stoeien, stel dat ik het aan de praat krijg dan zou dat best een kick geven. Maar na nog wat kostbare uren aan dit probleem te hebben besteed heb ik de handdoek maar in de ring gegooid en een router gekocht waarvan ik zeker weet dat ik het netwerk ermee aan de praat krijg, de linksys wrt54g. Als het niet lukt met de firmware erop staat gezet dan haal ik dat eraf en zet ik er bv dd-wrt erop.
Ik had met de linksys firmware echter direct succes dus heb ik hem snel bij mijn moeder geinstalleerd en daar draait alles nu naar tevredenheid.

Een beetje jammer was het wel dat het met de wrt54g direct werke, ik had wel zin om deze router te voorzien van dd-wrt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten